24 - 06 - 2024r.
Klient indywidualny i Klient instytucjonalny (np. beneficjent z tytułu dyspozycji wkładem na wypadek śmierci, spadkobiercy, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba fizyczna prowadząca indywidualne gospodarstwo rolne, wspólnicy spółki cywilnej, wspólnicy spółki partnerskiej, wspólnicy spółki jawnej) GBSBanku, a także inna osoba, której prawa dotyczą (Wnioskodawca), jest uprawniona do złożenia wniosku w zakresie obsługi praw wynikających z Rozporządzenia, a Bank zobowiązany jest do jego rozpatrzenia według poniższych zasad:
1. Wniosek można złożyć do Banku w każdej chwili.
2. Bank rozpatruje wniosek niezwłocznie, najpóźniej w ciągu miesiąca - licząc od dnia otrzymania żądania.
3. Z uwagi na liczbę żądań lub gdy żądanie ma skomplikowany charakter, termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony o kolejne dwa miesiące; w terminie miesiąca od otrzymania żądania Bank informuje o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyn wydłużenia terminu udzielenia odpowiedzi
4. W przypadku niepodjęcia działań w związku z żądaniem Wnioskodawcy, Bank niezwłocznie – najpóźniej w ciągu miesiąca od otrzymania żądania, informuje Wnioskodawcę o powodach nieodjęcia działań oraz możliwości wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem.
5. Wnioskodawca, może złożyć wniosek z wykorzystaniem formularza opracowanego przez Bank. Formularz wniosku dostępny jest na stronie internetowej Banku, w dedykowanej zakładce RODO (https://gbsbank.pl/zasady-rozpatrywania-wnioskow-dotyczacych-obslugi-praw-klienta-w-zakresie-danych-osobowych.html) lub w jednostkach sprzedażowych Banku. Wniosek zawiera dane adresowe, kontaktowe oraz rodzaj i szczegóły żądania
6. Wnioskodawca może także złożyć wniosek w formie pisemnej, który nie jest określony w formularzu o którym mowa w ust. 5 lub w formie elektronicznej:
a) na adres e -mail: iod@gbsbank.pl,
b) za pomocą bankowości elektronicznej,
c) za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej Banku: https://gbsbank.pl/kontakt/,
d) za pomocą usługi e-doręczenia: AE:PL-64323-16201-AVURD-20.
Wnioski przesłane drogą elektroniczną wymagają potwierdzenia przez pracownika Banku, że Klient faktycznie złożył taką dyspozycję/wolę (weryfikacja tożsamości Klienta), np. poprzez kontakt telefoniczny lub e-mailowy, dokonując weryfikacji danych Klienta.
7. Wnioskodawca może złożyć wniosek który nie jest określony w formularzu o którym mowa w ust. 5 w każdej jednostce sprzedażowej/komórce organizacyjnej Banku lub u Inspektora Ochrony Danych. Wniosek taki powinien zawierać dane niezbędne do identyfikacji Klienta, którymi w zależności od sytuacji mogą być w szczególności: imię i nazwisko Klienta, nr PESEL, dane kontaktowe. Ponadto wniosek powinien zawierać informację
o rodzaju żądania oraz podpis Klienta.
Wnioskodawca uprawniony jest do złożenia skargi w przypadku niedotrzymania terminu udzielenia odpowiedzi przez Bank. Wnioskodawca ma prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Klientowi oraz innej osobie, której prawa dotyczą, a która złożyła wniosek do Banku, przysługuje prawo złożenia reklamacji odnośnie sposobu obsługi wniosku. Reklamacje mogą być składane przez Klienta:
1) z wykorzystaniem usługi bankowości elektronicznej,
2) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, wysyłając e–mail na adres podany na stronie internetowej GBS Banku, tj. reklamacja@gbsbank.pl,
3) z wykorzystaniem Infolinii Contact Center nr (+48) 801 140 141,
4) osobiście w formie pisemnej lub ustnej w placówce organizacyjnej lub sprzedażowej zajmującej się obsługą klienta – adresy placówek GBSBanku dostępne są na stronie internetowej gbsbank.pl/kontakt,
5) listownie w formie pisemnej na adres placówki organizacyjnej lub sprzedażowej zajmującej się obsługą klienta– adresy placówek GBS Banku dostępne są na stronie internetowej gbsbank.pl/kontakt
8. Bank udziela Wnioskodawcy odpowiedzi na piśmie, listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub elektronicznie (w zależności od woli Wnioskodawcy).
9. Bank nie pobiera opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrzenie wniosku.
10. Organem nadzoru w zakresie danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
11. W przypadku pytań dotyczących wniosku prosimy o kontakt z pracownikiem jednostki sprzedażowej/komórki organizacyjnej lub z Inspektorem Ochrony Danych:
a) pod adresem e -mail: iod@gbsbank.pl,
b) za pomocą bankowości elektronicznej,
c) za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej Banku: https://gbsbank.pl/kontakt/,
d) za pomocą usługi e-doręczenia: AE:PL-64323-16201-AVURD-20,
e) pisemnie na adres naszej siedziby w Barlinku – ul. Strzelecka 2, 74-320 Barlinek.
Administrator – Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Barlinku