24 - 06 - 2024r.
W związku z wprowadzeniem w Gospodarczym Banku Spółdzielczym w Barlinku środków bezpieczeństwa oraz poprawy jakości świadczonych usług w postaci rejestracji rozmów telefonicznych przychodzących oraz wychodzących w systemie centrali telefonicznej i przetwarzaniem przez ten system danych osobowych, Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Barlinku zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej: „RODO” informuje, iż:
1. Administrator danych osobowych.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Barlinku z siedzibą w Barlinku przy ul. Strzeleckiej 2, zwany dalej: „Bankiem” lub „Administratorem”. Dane kontaktowe: tel.: (95) 222 33 00, e-mail: bank@gbsbank.pl
2. Inspektor Ochrony Danych.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani/Pan skontaktować
w sprawach ochrony swoich danych osobowych:
a) pod adresem e -mail: iod@gbsbank.pl,
b) za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej Banku: https://gbsbank.pl/kontakt/,
c) za pomocą usługi e-doręczenia: AE:PL-64323-16201-AVURD-20,
d) pisemnie na adres naszej siedziby wskazany w ustępie 1 powyżej.
3. Cele i podstawy przetwarzania.
Nagrywanie rozmów telefonicznych stosowane jest w celu podniesienia bezpieczeństwa i poprawy jakości obsługi interesantów, zabezpieczenia interesu prawnego osoby, której dane osobowe zarejestrowano w systemie nagrywania rozmów telefonicznych oraz Administratora Danych Osobowych na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, dochodzenia lub obrony roszczeniami oraz zabezpieczenia materiału dowodowego a także ochrony pracowników przed groźbami słownymi, obroną przed zarzutami o złej jakości obsługę czy też nieterminowe załatwienie sprawy.
Monitoringiem rozmów objęte są rozmowy przychodzące do Banku oraz wychodzące poprzedzone informacją o nagrywaniu.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
4. Okres przechowywania danych.
Zarejestrowane dane osobowe będą przetwarzane:
a) do roku od dnia nagrania. W przypadku, w którym nagrania zarejestrowanej rozmowy telefonicznej stanowią dowód w postępowaniu (np. sądowym), wyżej wskazany termin ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania sądowego lub
b) do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu (którykolwiek z tych terminów upłynie szybciej).
5. Odbiorcy danych.
Zarejestrowane rozmowy będą udostępniane jedynie osobom i organom do tego upoważnionym, wyłącznie w oparciu o obowiązujące przepisy prawa. Ponadto Pani / Pana dane mogą zostać ujawnione podmiotom świadczącym na naszą rzecz usługi rejestracji rozmów.
6. Prawa osób, których dane dotyczą
Zgodnie z RODO, przysługuje Pani /Panu:
a) prawo dostępu do swoich danych osobowych;
b) prawo sprostowania danych osobowych;
c) prawo usunięcia w sytuacjach określonych w art. 17 ust. 1 RODO zastrzeżeniem art. 17 ust.3 RODO;
d) prawo ograniczenia przetwarzania danych;
e) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych
f) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
7. Prawo do sprzeciwu.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w tych celach, chyba że Administrator będzie w stanie wykazać, że w stosunku do Pani/Pana danych istnieją dla Administratora ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub Pani/Pana dane będą niezbędne Administratorowi do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
8. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
W oparciu o Pani/Pana dane osobowe, Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
9. Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
10. Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest warunkiem realizacji połączenia oraz realizacji ustawowo określonych uprawnień i obowiązków Banku związanych z wykonywaniem czynności bankowych. W przypadku niepodania danych osobowych telefonicznie realizacja czynności będących przedmiotem połączenia nie będzie możliwa. W takim przypadku sugerujemy udanie się osobiście do placówki Banku.
Administrator - Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Barlinku