- O BankuO Banku
- Darmowe wpłatomaty i bankomaty
- RODO
- Art. 111 Prawa bankowego
- Reklamacje
- Pomoc i kontakt
MASZ PYTANIE?
Copyright by Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Barlinku.
Kwota zwykłego zarządu jest miesięcznym limitem środków, którym rodzic i dziecko mogą dysponować zgodnie z prawem. O aktualnej wysokości limitu informuje bank. Operacje przekraczające limit kwoty zwykłego zarządu wymagają zgody sądu opiekuńczego. Limit jest na tyle wysoki, że zwykłe płatności i wydatki z pewnością nie przekroczą wyznaczonej kwoty. Rachunek bankowy służy do gromadzenia pieniędzy, wykonywania i odbierania przelewów, do płatności BLIKIEM czy kartą. Twój własny rachunek pozwoli Ci samodzielnie opłacać rachunki za telefon czy zajęcia, na które uczęszczasz. Podczas wyjazdów czy wakacji masz mniej gotówki przy sobie. Każdy rachunek ma inny, 26-cyfrowy numer. Podajesz go, aby otrzymać lub wysłać przelew, zawsze upewnij się, czy wpisałeś go bez błędów. Jeżeli korzystasz z BLIKA, to do wykonania przelewu wystarczy Twój numer telefonu komórkowego. Dostępne środki to kwota, którą masz do dyspozycji na rachunku. Uwzględniają kwoty zablokowane, czyli to, co wydałeś, a bank niebawem rozliczy (zaksięguje na rachunku). Blokady są to płatności i wypłaty kartą. Ich kwota jest blokowana na rachunku do momentu całkowitego rozliczenia przez bank. Wcześniej taka płatność nie jest widoczna w historii rachunku. W Szczegółach rachunku możesz nadać mu własną nazwę, skopiować do schowka jego numer i poznać inne informacje. Ostatnie transakcje to lista ostatnich wpływów i wydatków na Twoim rachunku. Wybierz przycisk „Wszystkie transakcje”, aby przejść do pełnej historii operacji. Historię możesz łatwo przeszukać. Ustaw odpowiednie filtry lub po prostu wybierz „Lupkę” i wpisz, czego szukasz. Tuż po płatności kartą, kwota jest blokowana na rachunku, aż do momentu całkowitego rozliczenia jej przez bank. Zazwyczaj trwa to jedynie kilka najbliższych dni. Wcześniej płatność nie jest widoczna w historii rachunku. Wyciąg z rachunku to potwierdzona przez bank historia operacji płatniczych z wymaganymi szczegółami. Jeśli masz elektroniczną formę wyciągu, możesz pobierać wyciągi przez aplikację. W tym celu wybierz zakładkę „Wyciągi”. Wybierz z ekranu głównego „Poproś rodzica o przelew”. Następnie uzupełnij kwotę i w polu „Tytuł” wpisz, na co potrzebujesz środków. Rodzic natychmiast otrzyma informację w swojej aplikacji mobilnej lub internetowej. Przelew od rodzica jest widoczny natychmiast w Historii transakcji. Nowa kwota na Twoim rachunku jest dostępna do płatności BLIKIEM lub kartą. W menu wybierz „Przelewy”, a następnie przycisk „Wykonaj przelew”. Musisz znać: numer rachunku, imię i nazwisko odbiorcy. Podać kwotę oraz tytuł, czyli za co wysyłasz pieniądze. Przelew możesz zaplanować, ustawiając datę wykonania. Możesz również użyć wcześniej zdefiniowanych odbiorców i podać tylko kwotę oraz tytuł. Po wypełnieniu danych i zaakceptowaniu, system ze względów bezpieczeństwa poprosi o potwierdzenie (autoryzację) przelewu. Pamiętaj, jeśli wyślesz przelew, to nie masz już możliwości odwołania go. Zawsze dobrze sprawdź poprawność numeru i kwotę! BLIK to nowoczesny i popularny sposób płatności uruchomiony przez największe banki w Polsce. Teraz dostępny w Twojej aplikacji mobilnej. BLIK to szybkie, proste i bezpieczne płatności w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych. Wybierz z menu „Karty”, a następnie kartę, aby wyświetlić „Podsumowanie” informacji o niej. Znajdziesz tutaj dostępne operacje, które możesz wykonać na karcie. To m.in. zablokowanie czy zastrzeżenie karty oraz zmianę dziennych limitów transakcji w sklepach, w internecie i wypłat gotówki. Pamiętaj, by w przypadku kradzieży bądź zgubienia karty natychmiast ją zastrzec w banku! Jeżeli masz pewność, że karta została skradziona lub bezpowrotnie zgubiona – zastrzeż ją natychmiast. Zrobisz to w aplikacji mobilnej, bankowości internetowej lub na infolinii banku. Gdy karta zmieni status na „Zastrzeżona”, nikt nie będzie mógł jej użyć. Zablokowanie karty jest tymczasowe. Zrób, to jeśli np. nie jesteś pewny, gdzie jest Twoja karta. Gdy odnajdziesz ją na dnie plecaka i jesteś pewien, że nikomu niepowołanemu nie wpadła w ręce, możesz ją odblokować i korzystać bez dalszych formalności. Wybierz z menu „Karty” i kliknij kartę, aby wyświetlić „Podsumowanie”. Na dole znajdź „Limity transakcyjne”. Wybierz przycisk „Pokaż”, aby przejść do „Ustawień limitów”. Jeśli chcesz zmienić limity, wybierz „Edytuj”. Wybierz przycisk „Utwórz skarbonkę” na widżecie „Skarbonki”. W kolejnym kroku nadaj nazwę, wybierz obrazek, wskaż kwotę i czas oszczędzania. Wybierz sposób oszczędzania i kliknij przycisk Zaakceptuj. Następnie potwierdź założenie nowej skarbonki. To wszystko! Teraz Twoja bankowość będzie pilnować oszczędzania. Pamiętaj! Rodzic w swojej bankowości widzi, na co oszczędzasz. Możesz go poprosić, aby czasem dorzucił coś od siebie. Dostajesz już pieniądze na własne wydatki? Skarbonki w Twojej aplikacji pomogą Ci w oszczędzaniu na wybrany cel. Wystarczy, że zdecydujesz ile i jak długo chcesz oszczędzać. Pamiętaj, rodzic też może dołożyć się do Twojego celu, łatwo robiąc przelew ze swojej aplikacji. Z pewnością za systematyczne oszczędzanie czy zrealizowane obietnice, uda Ci się coś wynegocjować. Wypłacenie części oszczędności czy zakończenie „Skarbonki” jest możliwe w dowolnym momencie. W tym celu wybierz skarbonkę z listy, rozwiń szczegóły. Następnie wybierz „Wypłać ze skarbonki”, jeśli chcesz tylko wypłacić część zgromadzonych oszczędności lub „Zakończ skarbonkę”, jeśli chcesz zakończyć oszczędzanie. Przejdź do miniaplikacji „Doładowania”. Kliknij „Nowe doładowanie”. Pojawi się formatka płatności. Po wypełnieniu, zapisz ją w szablonach. Następnym razem wybierz ją z szablonów, aby jeszcze szybciej doładować telefon. Każde doładowanie znajdzie się na liście doładowań, dzięki czemu możesz łatwo kontrolować swoje wydatki na telefon. Gdy ustawisz szablon doładowania, kolejne będzie jeszcze szybsze. Aby ustawić szablon doładowania, kliknij przycisk „Szablony” lub zaznacz „Zapisz jako szablon” w trakcie wykonywania doładowania. Zapoznaj się z zasadami bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej: Poprzez serwis internetowy oraz w samej aplikacji mobilnej. Opcja dostępna jest w Ustawieniach. W celu przywrócenia dostępu, konieczne jest ponowne sparowanie aplikacji. Zaloguj się do swojej bankowości przez przeglądarkę internetową na komputerze. Aktywną aplikację GBSBank na Start możesz mieć w danym momencie tylko na jednym urządzeniu osobistym. Nie sparujesz też swojej aplikacji na urządzeniu, na którym już występuje aktywna aplikacja GBSBank innego użytkownika np. na tablecie rodzica. Dostęp do aplikacji mobilnej jest zabezpieczony, ale warto ją dezaktywować. Skontaktuj się z bankiem lub zrób to samodzielnie w swojej bankowości przez przeglądarkę internetową na komputerze. Każda operacja bankowa – ze względów bezpieczeństwa – musi być potwierdzona. Mobilna autoryzacja polega na zatwierdzeniu na Twoim telefonie operacji, którą wykonujesz przez przeglądarkę internetową na komputerze. Podczas autoryzowania zobaczysz informacje dotyczące przeprowadzanej operacji. Zapoznaj się z danymi, aby mieć pewność, że autoryzujesz odpowiednią transakcję. Mobilna autoryzacja to wygoda. Wystarczy zaledwie kilka kliknięć, aby zaakceptować transakcję. Zapoznaj się z treścią na ekranie, aby uniknąć potwierdzenia niepożądanej transakcji. Na kilka tygodni przed 18. urodzinami pojawi się w Twojej bankowości oraz u rodzica informacja przypominająca o zmianach na Twoim koncie. Zmiana odbędzie się z zachowaniem następujących zasad:Co oferuje serwis internetowy oraz aplikacja GBSBank na Start?
Jestem rodzicem. Jakie operacje wykonam w GBSBank na Start?
Co to jest kwota zwykłego zarządu? Do czego służy rachunek bankowy? Po co jest numer rachunku bankowego? Co to są „dostępne środki”? Czego dotyczą „Blokady”? Co znajdę w opcji „Szczegóły rachunku”? Co to są „Ostatnie transakcje”? Do czego służy „Filtrowanie transakcji”? Kiedy w historii będzie informacja o wykonanej płatności kartą? Do czego służy wyciąg z rachunku? Jak wysłać do rodzica prośbę o przelew? Jak sprawdzić, czy rodzic wysłał przelew? Jak zrobić przelew do kolegi? Co to jest BLIK? Jak korzystać z BLIKA?
Gdzie znajdę informacje o karcie? Jak zastrzec kartę? Czym różni się zablokowanie karty od jej zastrzeżenia? Gdzie sprawdzę limity karty i jak je zmienić? Jak utworzyć skarbonkę? Jak zacząć oszczędzać? Kiedy mogę "Rozbić świnkę"? Jak doładować telefon? Jak ustawić szablon doładowania? Najważniejsze zasady bezpieczeństwa
Jak zablokować aplikację mobilną? Jak odblokować aplikację mobilną? Na ilu urządzeniach mogę mieć apkę GBSBank na Start? Co zrobić, gdy zgubię telefon? Na czym polega mobilna autoryzacja transakcji? Na co zwrócić uwagę podczas autoryzacji? Niedługo skończę 18 lat. Co stanie się z moim kontem dla dziecka?
Niedługo skończę 18 lat. Co warto zrobić?
Jeśli korzystasz z naszego Konta na Start i bankowości elektronicznej, to z pewnością ucieszy Cię wiadomość, że teraz skorzystasz z niej łatwiej, szybciej i wygodniej przez telefon.
W przypadku braku możliwości autoryzacji operacji usunięcia aplikacji mobilnej dotychczasową metodą autoryzacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 801 140 141 w godzinach (pon. - pt. w godz. 0:00-23:59) w dni robocze.
Pamiętaj!
Zarządzaj bezpiecznie swoimi finansami. Zainstaluj aplikację GBSBank:
POBIERZ Z | POBIERZ W | ODKRYWAJ W |
![]() | ![]() | ![]() |
Włącz BLIKA, korzystaj z przelewów na telefon i płatności w sklepach.