Miej swój Bank ze sobą. Zawsze!
Jeśli korzystasz z naszej bankowości elektronicznej, to z pewnością ucieszy Cię wiadomość, że teraz skorzystasz z niej łatwiej, szybciej i wygodniej przez telefon.
W przypadku braku możliwości autoryzacji operacji usunięcia aplikacji mobilnej dotychczasową metodą autoryzacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 801 140 141 w godzinach (pon. - pt. w godz. 0:00-23:59) w dni robocze.
Najczęściej zadawane pytania:
PIERWSZE KROKI
Skąd mogę pobrać aplikację mobilną GBSBank?
Aplikacja jest dostępna w sklepach Google Play, Apple AppStore oraz HUAWEI AppGallery
Czym różni się aplikacja GBSBank od (dawnej) aplikacji BSGo?
Aplikacja GBSBank oferuje znacznie więcej możliwości bankowania. Poza autoryzacją operacji i otrzymywaniem powiadomień, użytkownicy mogą korzystać z niej jak z pełnoprawnej bankowości internetowej.
Co umożliwia aplikacja mobilna GBSBank?
Aplikacja pozwala na:
- Obsługę rachunków (saldo, historia i szczegóły),
- Realizację przelewów (między własnymi rachunkami, na dowolne rachunki krajowe, podatkowe oraz walutowe), a także tworzenie zleceń stałych,
- Obsługę szablonów przelewów,
- Zakładanie i zrywanie lokat,
- Obsługę kredytów (saldo, szczegóły i spłata),
- Dostęp do informacji o kartach płatniczych,
- Bieżący wgląd w informacje o zaciągniętych pożyczkach (historia, harmonogram, szczegóły),
- Doładowania telefonów,
- Dostosowanie aplikacji do indywidualnych potrzeb, dzięki własnym skrótom na pulpicie do najczęściej wykorzystywanych funkcji,
- Logowanie PIN-em lub biometrycznie,
- Sprawdzanie salda bez konieczności logowania do aplikacji,
- Odbieranie powiadomień PUSH o zdarzeniach na rachunkach, jak również informacji wysyłanych przez bank,
- Autoryzację PIN-em operacji zleconych w mobilnym lub internetowym kanale banku.
Na jakich telefonach działa aplikacja mobilna GBSBank?
Aplikacja działa na telefonach z systemem Android w wersji 6.0 lub nowszej, a także na telefonach z systemem iOS w wersji 11.0 lub nowszej, a także na telefonach Huawei.
Czy aplikacja działa na tabletach?
Tak. Aplikacja jest dostępna na tablety z systemem Android lub iPadOS.
Na ilu urządzeniach może działać aplikacja mobilna GBSBank?
Na jednym urządzeniu. Jeden użytkownik może mieć sparowaną jedną aplikację GBSBank tylko z jednym smartfonem lub tabletem.
Co mogę zrobić bez zalogowania się do aplikacji?
Bez konieczności logowania aplikacja mobilna GBSBank pozwala na podgląd salda na rachunku.
Czy potrzebuję dostępu do Internetu, aby potwierdzać operacje?
Tak, dostęp do internetu jest niezbędny do potwierdzania operacji.
Jak zatwierdzam transakcję – kodem do aplikacji, odciskiem palca czy PIN-em?
Zatwierdzenie operacji odbywa się w dwóch etapach:
Logowanie do aplikacji przy użyciu wcześniej ustawionego kodu PIN lub metody biometrycznej (odcisk palca lub Face ID).
Potwierdzenie operacji poprzez wpisanie ustawionego kodu PIN.
Czym są powiadomienia autoryzacyjne?
Są to powiadomienia typu PUSH wysyłane przez aplikację w momencie konieczności autoryzacji operacji przez użytkownika.
BEZPIECZEŃSTWO
W jaki sposób bezpiecznie bankować przez internet i w aplikacji?
Zachęcamy do zapoznania się z zasadami bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej opracowanymi przez Związek Banków Polskich:
Ile mam czasu na potwierdzenie bądź odrzucenie operacji?
Na potwierdzenie bądź odrzucenie operacji użytkownik ma 5 minut. Czas jest prezentowany w aplikacji po wyświetleniu szczegółów operacji.
Co się stanie jeśli odłączę urządzenie od swojej bankowości internetowej?
Odłączenie (dezaktywacja) aplikacji oznacza utratę dostępu do bankowości mobilnej, a także internetowej. W celu jego przywrócenia konieczne jest ponowne sparowanie aplikacji.
W jakich sytuacjach mogę być poproszony o zatwierdzenie operacji w aplikacji?
Aplikacja prosi o zatwierdzenie m.in. wysyłania przelewu, stworzenia szablonu, czy zaakceptowania paczek przelewów i przekazaniu ich do realizacji.
Jak mogę zrezygnować z aplikacji mobilnej?
W celu rezygnacji z aplikacji mobilnej konieczna jest dezaktywacja, której można dokonać z poziomu menu aplikacji wybierając opcję „Dezaktywuj” bądź z bankowości internetowej.
Jak mogę zmienić metodę autoryzacji?
Aby zmienić metodę autoryzacji konieczny jest kontakt z bankiem. Możesz to zrobić osobiście w oddziale lub wygodniej przez bankowość internetową w zakładce Wnioski -> Złóż wniosek -> Wnioski różne -> Dodatkowy/inny wniosek z załącznikiem.
Czy mogę korzystać bezpiecznie z aplikacji mobilnej, gdy korzystam z internetu komórkowego lub sieci publicznych np. w kawiarni?
W celu zwiększenia bezpieczeństwa zalecamy korzystanie z aplikacji mobilnej z wykorzystaniem transmisji danych sieci komórkowych lub zaufanych sieci WI-FI.
KWESTIE TECHNICZNE
Czy kod PIN do aplikacji jest niezbędny? Jak go ustawić?
Nadanie kodu PIN jest niezbędne i znacznie zwiększa bezpieczeństwo aplikacji. Kod PIN jest ustawiany przez użytkownika na etapie aktywacji aplikacji.
Czy mogę zmienić PIN z poziomu aplikacji?
Tak. Należy skorzystać z opcji Zmiana PIN, która umożliwia ustawienie nowego kodu PIN do aplikacji mobilnej.
Jak włączyć mobilną autoryzację?
Aby włączyć mobilną autoryzację należy skontaktować się z bankiem. Możesz to zrobić osobiście w oddziale albo wygodniej przez bankowość internetową w zakładce Wnioski -> Złóż wniosek -> Wnioski różne -> Dodatkowy/inny wniosek z załącznikiem. Mobilna autoryzacja służy do potwierdzania operacji i zastępuje SMS-y autoryzacyjne.
Mam konto wspólne. Jak działa wtedy aplikacja mobilna GBSBank?
Aplikacja pozwala na dodanie kilku użytkowników (kilku loginów) na jednym telefonie.
Czy mogę korzystać z kilku identyfikatorów w jednej aplikacji?
Tak, aplikacja umożliwia korzystanie z kilku identyfikatorów w jednej aplikacji.
Czy mogę korzystać z konta osobistego i firmowego podczas jednego logowania do aplikacji GBSBank?
Tak. W opcji „Ustawienia” możliwa jest zmiana używanego kontekstu – osobistego lub firmowego.
Jak mogę ustawić i zmienić limity w aplikacji?
Zmiana limitów do rachunku oraz kanałów dostępne jest w opcji „Limity”.
Czy mogę dostosować pulpit w aplikacji mobilnej tak, jak w pełnej wersji bankowości?
Tak, istnieje taka możliwość. Z menu głównego należy wybrać opcję „Dostosuj pulpit”.
Czy mogę usunąć lub oznaczyć jako przeczytane powiadomienia i wiadomości?
Tak, istnieje możliwość zbiorczego usunięcia lub oznaczenia powiadomień. Z menu „Więcej” wybrać opcję „Powiadomienia”.
Czy mogę zmienić nazwę rachunku w aplikacji mobilnej i czy zmiana nastąpi również w pełnej wersji bankowości?
Tak. Istnieje taka możliwość i zmiana nastąpi również w aplikacji desktopowej.
Jakich znaków nie mogę używać w opisie przelewu?
Znaki, których nie można używać w opisie przelewu to: ? ” ’ ~` | √ π ÷ · × ¶ ∆ £ ¢ € ¥ ° \ © ® ™ ✓
Nie otrzymałem powiadomienia PUSH / powiadomienia autoryzacyjnego – jak potwierdzić operację?
W przypadku braku powiadomienia należy upewnić się, czy działa połączenie z internetem oraz zweryfikować komunikat wyświetlany po zalogowaniu do aplikacji.
Odłączyłem urządzenie w aplikacji internetowej lub aplikacji i nie działa mi teraz aplikacja mobilna. Co zrobić?
Należy ponownie sparować aplikację. Zachęcamy do obejrzenia poradnika.
Odinstalowałem aplikację mobilną i nie dostaję powiadomień PUSH.
Aby otrzymywać powiadomienia PUSH niezbędne jest posiadanie aktywnej aplikacji mobilnej GBSBank.
Jak mogę sprawdzić na którym moim urządzeniu działa aplikacja mobilna?
Informacja o aktualnie sparowanym urządzeniu znajduje się w bankowości internetowej w opcji „Ustawienia” ->”Aplikacja mobilna”.
Zmieniam kartę SIM w telefonie. Co się stanie z aplikacją mobilną GBSBank?
Aplikacja nie jest powiązana z kartą SIM użytkownika i pozostanie zainstalowana na smartfonie. Można z niej korzystać używając dotychczasowego loginu i PIN-u. Jeżeli nastąpiła zmiana numeru telefonu należy powiadomić o tym bank.
Przekładam kartę SIM do innego telefonu lub zmieniam urządzenie. Co się stanie z aplikacją mobilną GBSBank?
W przypadku zmiany urządzenia należy dezaktywować aplikację na poprzednim telefonie, a następnie sparować ją na nowym. Jeżeli aplikacja nie została dezaktywowana konieczny jest kontakt z bankiem.
Korzystam z aplikacji mobilnej powiązanej z rachunkiem w GBSBanku. Co powinienem zrobić jeżeli zmienię numer telefonu?
Zmianę numeru telefonu należy zgłosić do banku.
Czy aplikację mobilną mogę aktywować wykorzystując zagraniczny numer telefonu?
Tak, zagraniczny numer nie wyklucza możliwości aktywacji aplikacji.
Czy mam zgłaszać do banku kradzież, uszkodzenie, zgubienie telefonu w celu zablokowania aplikacji?
Tak, kradzież, uszkodzenie, zgubienie telefonu powinno zostać zgłoszone do banku w celu zablokowania aplikacji.
Czy aplikacja mobilna GBSBank zadziała w trybie samolotowym?
Aplikacja nie działa w trybie samolotowym.
Czy mogę korzystać z aplikacji BSGo na telefonach „zrootowanych”?
Nie zalecamy korzystać z aplikacji na telefonach „zrootowanych”.
Mam uwagi dotyczące działania aplikacji mobilnej GBSBank – gdzie mogę je zgłosić?
Aby zgłosić uwagi dotyczące działania aplikacji skontaktuj się ze GBSBankiem
Pamiętaj!
- Nie instaluj aplikacji z nieznanych źródeł! Pobierz ją tylko ze sklepów Google Play, AppStore i AppGallery.
- Instaluj aktualizacje aplikacji, by zyskać niezbędną ochronę.
- Ustaw limity na operacje w serwisie internetowym GBSBanku.
Zarządzaj bezpiecznie swoimi finansami. Zainstaluj aplikację GBSBank:
POBIERZ Z | POBIERZ W | ODKRYWAJ W |
| | |
Włącz BLIKa, korzystaj z przelewów na telefon i płatności w sklepach.
Więcej o BLIK.