Czym jest BLIK?
Odpowiedź jest prosta, BLIK to system płatności mobilnych dostępny w aplikacji mobilnej GBSBank, który umożliwia posiadaczowi smartfonu:
- dokonywać płatności bezgotówkowych zarówno stacjonarnie jak i internetowo,
- wypłacać i wpłacać gotówkę w bankomatach,
- przesyłać pieniądze na wskazany numer telefonu.
Ten 6-cyfrowy kod ułatwia życie w sytuacji, gdy zapomnimy karty płatniczej bądź chcemy szybko zainicjować transakcję płatniczą bez wpisywania całego numeru rachunku.
Kto może korzystać z BLIKA?
Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
- są posiadaczami konta osobistego, właścicielami jednoosobowych działalności gospodarczych oraz klientami segmentu AGRO w GBSBanku lub pełnomocnikami do tego rachunku,
- posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną GBSBank
Jak aktywować BLIKA?
- Zaloguj się do aplikacji mobilnej GBSBank.
- Na głównym ekranie na dolnym pasku wybierz ikonę BLIK.
- Pojawi się ekran: „Włącz BLIKA” – naciśnij ten przycisk.
- Na górze ekranu zaznacz checkbox z akceptacją Regulaminu.
- Przy nazwie BLIK jest suwak, przesuń go w prawą stronę I GOTOWE!
Jak wygenerować kod BLIK?
- Zaloguj się do aplikacji mobilnej GBSBank.
- Wybierz ikonę BLIK znajdującą się na dole ekranu telefonu.
- Wygenerowany 6-cyfrowy kod przepisz do płatności, którą robisz.
- Potwierdź płatność w aplikacji.
I GOTOWE! Płatność zrealizowana!
Jak zrobić przelew na telefon?
Przelewy na telefon BLIK
Przelew na telefon BLIK jest idealnym rozwiązaniem do błyskawicznego rozliczania się ze znajomymi. Wystarczy znać numer telefonu osoby, do której chcemy wysłać przelew. Nieistotne jest to, w jakim banku ma konto osoba, której przelewasz pieniądze. Nie musicie być klientami tego samego banku. Wystarczy, że oboje macie dostępną funkcję Przelewu na telefon BLIK w swoich aplikacjach bankowych. Przelew dociera w kilkanaście sekund bez względu na godzinę i dzień tygodnia.
Jak zrobić przelew na telefon?
- Zaloguj się do aplikacji mobilnej GBSBank.
- Wybierz ikonę BLIK znajdującą się na dole ekranu telefonu.
- Inne usługi BLIK – PRZELEW NA TELEFON.
- Podaj numer telefonu odbiorcy albo wybierz go ze swoich kontaktów w telefonie.
- Wpisz kwotę, tytuł i naciśnij Dalej.
- Jeżeli na ekranie podsumowania przelewu wszystko się zgadza – wciśnij Akceptuj.
- Podaj PIN i pieniądze są już u odbiorcy na koncie!
Jak wypłacić BLIKIEM gotówkę z bankomatu?
- Wybierz formę wypłaty środków bez karty.
- Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK.
- Podaj kwotę transakcji
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej GBSBank.
- Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie.
- Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej GBSBank poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
- Wypłata dokonana.
Uwaga! Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów.
Jakie są domyślne limity przy płatnościach BLIKIEM?
Płatności w sklepie i internecie – dzienny limit kwotowy: max.10tys. zł | 1 000 zł |
Płatności w sklepie i internecie – dzienny limit ilościowy max. 25 transakcji | 5 transakcji |
Wypłaty z bankomatu – dzienny limit kwotowy: max.10 tys. zł | 1 000 zł |
Wypłaty z bankomatu – dzienny limit ilościowy max. 25 transakcji | 5 transakcji |
Przelewy na telefon – dzienny limit kwotowy max. 10 tys. zł | 1 000 zł |
Przelewy na telefon – dzienny limit ilościowy max. 25 transakcji | 5 transakcji |
Przelewy na telefon – limit kwotowy pojedynczego przelewu | 1 000 zł |
W każdej chwili można zmienić wysokość limitów transakcyjnych oraz innych funkcji BLIKa w aplikacji mobilnej GBSBanku. Wystarczy:
Wejść do aplikacji -> na ekranie głównym na dolnym pasku kliknąć Więcej -> Ustawienie -> Ustawienia BLIK
Jak bezpiecznie korzystać z BLIKA?
- Na bieżąco aktualizuj swoje dane w Banku.
- Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej GBSBanku.
- Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją mobilną GBSBanku.
- Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja.
Ile kosztuje usługa BLIK?
Usługa BLIK jest bezpłatna dla Posiadaczy rachunku, którzy mają zainstalowaną aplikację mobilną GBSBanku. Do wykonania transakcji potrzebne jest połączenie z Internetem, płatne zgodnie z taryfą obowiązującą u danego operatora.
Nie masz jeszcze aplikacji mobilnej GBSBank?
Przejdź do sklepu z aplikacjami na swoim telefonie i pobierz aplikację mobilną GBSBank.
Więcej o aplikacji mobilnej GBSBank
POBIERZ Z | POBIERZ W | ODKRYWAJ W |
| | |