x
Formularz kontaktowy



x
Zamów kontakt



Weź  eKredyt
bez wychodzenia z domu

x
Co nowego
Zmiany w autoryzowaniu płatności kartami Banku BPS SA

Zmiany w autoryzowaniu płatności kartami Banku BPS SA

Niebawem, we wrześniu 2019 r., w wyniku zmian wynikających z wymogów Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz

niektórych innych ustaw (PSD2) Klienci posiadający karty Grupy BPS i korzystający z Kartosfery zauważą jej nowe funkcje, takie jak:

  • dodanie drugiego czynnika uwierzytelnienia w postaci kodu PIN dla transakcji internetowych – jeden dla Użytkownika, niezależnie od posiadanej liczby kart,
  • dodanie możliwości ustanowienia „Zaufanego Akceptanta” i wykonywanie transakcji u tego Akceptanta bez silnego uwierzytelniania.

Docelowo, w ciągu kilku miesięcy, zostanie usunięty wymóg „aktywacji” zabezpieczenia 3DS na rzecz automatycznego włączenia zabezpieczenia dla wszystkich kart. Podczas dokonywania transakcji internetowej Klient zostanie poproszony o podanie „kodu PIN do transakcji internetowych” – co będzie pierwszym etapem uwierzytelnienia. W przypadku poprawnego wprowadzenia kodu PIN, Klient jako drugi czynnik uwierzytelnienia otrzyma znany już jednorazowy kod SMS.

 

Spodziewane są następujące scenariusze przebiegu takiej transakcji:

  • Klient, który zdefiniował kod PIN w Kartosferze, realizując transakcję u Akceptanta z regionu EOG1) dostosowanego do 3DS, otrzyma prośbę o podanie kodu PIN. Po podaniu poprawnego PIN-u, zostanie poproszony o wpisanie otrzymanego kodu SMS;
  • Klient, który zdefiniował kod PIN w Kartosferze, realizując transakcję u Akceptanta z regionu EOG dostosowanego do 3DS, otrzyma prośbę o wprowadzenie kodu SMS (taki scenariusz będzie występował w przypadku wydłużenia okresu dostosowawczego przez UKNF w okresie przejściowym);
  • Klient, realizując transakcję u Akceptanta spoza regionu EOG lub niedostosowanego do żadnego protokołu 3DS, nie zostanie zobowiązany do uwierzytelnienia kodem PIN lub SMS – transakcja przebiegnie w oparciu o dane karty (numer, data ważności, CN/C/CW2).

Transakcje inicjowane przez Akceptantów są poza regulacją i nie będą wymagały uwierzytelnienia (np. polecenie zapłaty rachunku za prąd, transakcje cykliczne itp.). W Kartosferze, w zakładce „3DS”, pojawi się lista transakcji internetowych Klienta, w których doszło do uwierzytelnienia. Przy każdej z nich będzie przycisk pozwalający na oznaczenie danego Akceptanta jako „Zaufanego”, czyli niewymagającego uwierzytelnienia przy kolejnych transakcjach.

 

Przykładowo, gdy Klient regularnie wykonuje transakcje u określonego usługodawcy, który nie umożliwia zapisania danych karty w swoim portalu, to będzie mógł oznaczyć danego usługodawcę jako „Zaufanego” i kolejne transakcje wykonywać, podając jedynie dane swojej karty, a transakcja przebiegnie szybciej. Usługa ta może być także wykorzystana gdy Klient nie chce zapisywać danych swojej karty w obawie o potencjalny wyciek informacji.

 

Klient będzie mógł określić parametry graniczne dla transakcji realizowanych w ramach „Zaufanych", tzn. ograniczyć czas i kwotę, np. ustalając „Zaufanego Akceptanta”, np. zooplus.pl, do kwoty 150 zł na 14 dni, autoryzacje o parametrach czasu i kwoty niższych od zdefiniowanych odbędą się bez uwierzytelnienia, zaś każda transakcja przewyższająca 150 zł będzie wymagała pełnego zestawu metod uwierzytelnienia stosowanych przez Bank, w przypadku Grupy BPS – kodu PIN, SMS.

 

Wyłączenia przewidziane przez Grupę BPS to:

  • transakcje wykonane u „Zaufanych Akceptantów”
  • transakcje cykliczne
  • transakcje zbliżeniowe poniżej 50 zł.

1EOG (EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja (nie w pełni), Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Islandia, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

 

Ostatnio dodane
Nagrody i wyróżnienia dla GBSBanku! Za wyniki i za technologie.
04 - 06 - 23
Nagrody
Nagrody i wyróżnienia dla GBSBanku! Za...
Ostatnie dni były w GBSBanku czasem bardzo dobrych wieści. Zostaliśmy docenieni przez niezależnych obserwatorów w kilku niezwykle ważnych dla nas kwestiach, które pozwalają nam coraz lepiej spełniać...
9 czerwca bankujemy online!
02 - 06 - 23
Aktualności
9 czerwca bankujemy online!
Czy wiesz, że 9 czerwca 2023 roku to idealny dzień na to, by skorzystać ze słońca… umówić się na grill ze znajomymi… pokontemplować piękno przyrody podczas letniego rodzinnego spaceru?
Zebranie Przedstawicieli GBSBanku. Podsumowanie roku 2022
01 - 06 - 23
Aktualności
Zebranie Przedstawicieli GBSBanku. Podsumowanie...
Za nami jedno z najważniejszych wydarzeń podsumowujących działalność GBSBanku w roku 2022! W poniedziałek 29 maja w barlineckiej Bukowej Przystani okazało się, czy ubiegły rok był dla nas pomyślny…...
Zmiany w aplikacji mobilnej GBSBank!
31 - 05 - 23
Aktualności
Zmiany w aplikacji mobilnej GBSBank!
Nasza aplikacja się zmienia! Od teraz jest jeszcze bardziej intuicyjna, prosta w obsłudze i wygodna. Po prostu dopracowana do perfekcji w oparciu o analizę Waszych potrzeb oraz oczekiwań. Co się zmieniło?...
Dołącz do nas