x
Formularz kontaktowy



x
Zamów kontakt



Weź  eKredyt
bez wychodzenia z domu

x
Sprawdź blog
Black Friday winduje obroty w e-commerce, także w Polsce

Black Friday winduje obroty w e-commerce, także w Polsce

Ze statystyk obsługiwanego przez KIR systemu szybkich płatności internetowych Paybynet wynika, że w tym roku, także w Polsce na klientów e-sklepów podziałał Black Friday. W ten dzień na zakupy w sieci wydaliśmy o blisko 176 proc. więcej, niż wynosiła średnia dzienna w październiku.

 

Dane KIR pokazują również, że promocje związane z Czarnym Piątkiem zdecydowanie bardziej zachęcały Polaków do zakupów, niż przeceny oferowane w tzw. Cyber Monday, który za oceanem słynie z wyprzedaży właśnie w sklepach on-line.

 

Średnia wartość koszyka zakupów dokonywanych w tym roku podczas Czarnego Piątku wyniosła ponad 190 zł – wynika z danych KIR. Statystyki transakcji wykonywanych w systemie Paybynet pokazują, że kwoty przeznaczane na zakupy internetowe tego dnia, były wyższe o ponad 30 proc. w porównaniu z październikiem br., kiedy średnia wartość koszyka wynosiła nieco ponad 146 zł. Tegoroczny Black Friday wypadł również lepiej (o niemal 19%), niż popularny w Stanach Zjednoczonych i kojarzony przede wszystkim z handlem internetowym Cyber Monday, choć także w tym dniu wartość zakupów on-line przewyższała średnią i wyniosła ponad 160 zł.

 

– Black Friday organizowany jest w Polsce nieco dłużej niż wyprzedażowy poniedziałek i prawdopodobnie lepiej zakorzenił się już w świadomości zarówno konsumentów, jak i sprzedawców – tłumaczy Dariusz Marcjasz, wiceprezes Zarządu KIR. – Wiele e-sklepów prowadziło swoje akcje promocyjne przez cały weekend, co również mogło wpłynąć na wyraźnie mniejsze zainteresowanie poniedziałkowymi wyprzedażami – komentuje. – Nie zmienia to jednak faktu, że z roku na rok listopadowe szaleństwo zakupowe w naszym kraju rośnie.

 

Amerykańska inicjatywa otwarcia sezonu zakupów przedświątecznych wielkimi wyprzedażami wpłynęła nie tylko na wartość koszyka zakupowego konsumentów, ale także na liczbę transakcji odnotowaną w systemie Paybynet. Z danych KIR wynika, że była ona większa o 23 proc. niż w Cyber Monday i o niemal 112 proc. większa od średniej dziennej w październiku.

 

Black Friday i Cyber Monday miały wyraźny wpływ także na wartość transakcji przeprowadzonych w tym okresie. W Czarny Piątek była ona wyższa 90% od poniedziałkowych wyprzedaży i aż o niemal 176% od średniej dziennej wartości transakcji w październiku.

 

Paybynet to system płatności internetowych funkcjonujący w trybie ciągłym i dostępny przez 24 godziny na dobę. Dzięki usłudze, pieniądze przekazywane są bezpośrednio z konta klienta na konto e-sklepu. Każde zamówienie i płatność przez Paybynet stanowi osobną transakcję, co znacznie ułatwia księgowanie i usprawnia obsługę klientów. Paybynet świadczy również usługę bramek płatniczych do banków dla funkcjonujących na rynku operatorów płatności internetowych.

 

źródło: www.kir.pl

Ostatnio dodane
Prace serwisowe
19 - 04 - 24
Aktualności
Prace serwisowe
Uprzejmie informujemy o planowanych pracach technologiczno-serwisowych.
5 sprawdzonych rad jak dokonać płatności za granicą
17 - 04 - 24
Blog
5 sprawdzonych rad jak dokonać płatności...
Sezon wyjazdowy zbliża się wielkimi krokami. Wiele osób już planuje bliższe i dalsze podróże. Linie lotnicze oraz hotele kuszą korzystnymi promocjami na wyjazdy w najdalsze zakątki świata. Co...
Szykujcie się na wielkie majówkowanie!
17 - 04 - 24
Aktualności
Szykujcie się na wielkie majówkowanie...
Wy też nie możecie się doczekać maja? My zacieramy ręce i zaklinamy piękną pogodę już od miesiąca. Nasze głowy aż kipią od pomysłów na słoneczny reset po długiej zimie, dlatego śpieszymy...
Załóż konto z kartą Mastarcard i zyskaj do 420 zł!
12 - 04 - 24
Promocje i akcje marketingowe
Załóż konto z kartą Mastarcard i zyskaj...
Oto zupełnie nowa odsłona promocji w bankach z Grupy BPS. Na nowych klientów, którzy lubią załatwiać swoje sprawy finansowe po sąsiedzku, czeka prawdziwa kumulacja korzyści. Zobacz, jakie to proste...
Dołącz do nas
Facebook
Linkedin
Instagram
ZARZĄDZAJ PLIKAMI COOKIE
Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej