x
Formularz kontaktowy



x
Zamów kontakt



Weź  eKredyt
bez wychodzenia z domu

x
Co nowego
Black Friday winduje obroty w e-commerce, także w Polsce

Black Friday winduje obroty w e-commerce, także w Polsce

Ze statystyk obsługiwanego przez KIR systemu szybkich płatności internetowych Paybynet wynika, że w tym roku, także w Polsce na klientów e-sklepów podziałał Black Friday. W ten dzień na zakupy w sieci wydaliśmy o blisko 176 proc. więcej, niż wynosiła średnia dzienna w październiku.

 

Dane KIR pokazują również, że promocje związane z Czarnym Piątkiem zdecydowanie bardziej zachęcały Polaków do zakupów, niż przeceny oferowane w tzw. Cyber Monday, który za oceanem słynie z wyprzedaży właśnie w sklepach on-line.

 

Średnia wartość koszyka zakupów dokonywanych w tym roku podczas Czarnego Piątku wyniosła ponad 190 zł – wynika z danych KIR. Statystyki transakcji wykonywanych w systemie Paybynet pokazują, że kwoty przeznaczane na zakupy internetowe tego dnia, były wyższe o ponad 30 proc. w porównaniu z październikiem br., kiedy średnia wartość koszyka wynosiła nieco ponad 146 zł. Tegoroczny Black Friday wypadł również lepiej (o niemal 19%), niż popularny w Stanach Zjednoczonych i kojarzony przede wszystkim z handlem internetowym Cyber Monday, choć także w tym dniu wartość zakupów on-line przewyższała średnią i wyniosła ponad 160 zł.

 

– Black Friday organizowany jest w Polsce nieco dłużej niż wyprzedażowy poniedziałek i prawdopodobnie lepiej zakorzenił się już w świadomości zarówno konsumentów, jak i sprzedawców – tłumaczy Dariusz Marcjasz, wiceprezes Zarządu KIR. – Wiele e-sklepów prowadziło swoje akcje promocyjne przez cały weekend, co również mogło wpłynąć na wyraźnie mniejsze zainteresowanie poniedziałkowymi wyprzedażami – komentuje. – Nie zmienia to jednak faktu, że z roku na rok listopadowe szaleństwo zakupowe w naszym kraju rośnie.

 

Amerykańska inicjatywa otwarcia sezonu zakupów przedświątecznych wielkimi wyprzedażami wpłynęła nie tylko na wartość koszyka zakupowego konsumentów, ale także na liczbę transakcji odnotowaną w systemie Paybynet. Z danych KIR wynika, że była ona większa o 23 proc. niż w Cyber Monday i o niemal 112 proc. większa od średniej dziennej w październiku.

 

Black Friday i Cyber Monday miały wyraźny wpływ także na wartość transakcji przeprowadzonych w tym okresie. W Czarny Piątek była ona wyższa 90% od poniedziałkowych wyprzedaży i aż o niemal 176% od średniej dziennej wartości transakcji w październiku.

 

Paybynet to system płatności internetowych funkcjonujący w trybie ciągłym i dostępny przez 24 godziny na dobę. Dzięki usłudze, pieniądze przekazywane są bezpośrednio z konta klienta na konto e-sklepu. Każde zamówienie i płatność przez Paybynet stanowi osobną transakcję, co znacznie ułatwia księgowanie i usprawnia obsługę klientów. Paybynet świadczy również usługę bramek płatniczych do banków dla funkcjonujących na rynku operatorów płatności internetowych.

 

źródło: www.kir.pl

Ostatnio dodane
Aktualizacja danych? Przypomni Ci o tym wirtualny asystent!
30 - 11 - 23
Aktualności
Aktualizacja danych? Przypomni Ci o tym wirtualny...
Nasza bankowość internetowa zyskała nową funkcjonalność! W trosce o aktualność danych i bezpieczeństwo Twojego bankowania wprowadziliśmy GBS-owego pomocnika, który co pewien czas poprosi Cię...
Pod kogo podszywają się przestępcy?
20 - 11 - 23
Aktualności, Blog
Pod kogo podszywają się przestępcy?
Pamiętacie jeszcze cykl edukacyjny „Znajomy Bank Radzi”? W naszych artykułach często opisujemy Wam, za kogo mogą podawać się cyberprzestępcy, by zyskać Wasze zaufanie. Pracownik banku? Policjant?...
Bank bez tajemnic
30 - 10 - 23
Aktualności
Bank bez tajemnic
Na podstawie art. 318, Ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji - GBS Bank przedstawia informacje o swojej...
Zmiany w Tabelach i Taryfach w GBSBanku
23 - 10 - 23
Aktualności
Zmiany w Tabelach i Taryfach w GBSBanku
Szanowni Państwo, informujemy, że z dniem 23.10.2023 r. dokonaliśmy zmian w:
Dołącz do nas
Facebook
Linkedin
Instagram