x
Formularz kontaktowy



x
Zamów kontakt



Weź  eKredyt
bez wychodzenia z domu

x
Co nowego
Zagrożenia sieci. Czy można się od nich ubezpieczyć?

Zagrożenia sieci. Czy można się od nich ubezpieczyć?

Wiele mówiliśmy na temat bezpieczeństwa seniorów online… tym razem radzimy, jak zabezpieczyć najmłodszych przed zagrożeniami sieci. W dalszej części przedstawimy 5 najpoważniejszych i odpowiemy na pytanie – w jaki sposób sobie z nimi radzić i dlaczego warto wybrać ubezpieczenie z opcją „HEJT STOP” dostępne w GBSBanku.

 

Jesteśmy zdania, że wszystkiego nie sposób przewidzieć, ale warto zabezpieczać się przed tym, przed czym można. Dlatego zdecydowaliśmy o udostępnieniu w naszej ofercie ubezpieczenia obejmującego organizację i pokrycie kosztów zdalnego świadczenia usług z zakresu pomocy informatycznej, psychologicznej i prawnej od Interrisk.

 
Sprawdź warunki

 

Sprawdziliśmy również, czy stanowi ono dobrą odpowiedź na zidentyfikowane przez nas – najważniejsze zagrożenia sieci, wśród których zauważamy:


1.

Dostęp do nieodpowiednich treści

O tym, że jeśli czegoś nie ma w internecie, to to nie istnieje, chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Niestety oznacza to również, że można tam znaleźć dosłownie wszystko i to najczęściej w bardzo łatwy sposób. Surfowanie w sieci dla młodych jest dziecinnie proste, a korzystanie z wyszukiwarki naturalne. Niestety istnieje wysokie ryzyko, że w niezmierzonych odmętach sieci trafią na treści, które nie są dla nich odpowiednie – przemoc, pornografia, możliwość zamówienia używek, nieodpowiednie znajomości – to tylko kilka z zagrożeń, przed jakimi należy chronić naszych najbliższych. Do tego dochodzą również z pozoru niewinne mody (pomysły promowane na TikToku), nieodpowiedzialne chellenge i groźne łańcuszki. Dlatego tak ważna pozostaje szczera rozmowa, edukacja i świadomość tego, w co tak naprawdę gra, co tak naprawdę ogląda i z kim tak naprawdę rozmawia nasze dziecko. A ubezpieczenie?

 

Pamiętaj:

  • ubezpieczenie oferuje pomoc informatyczną w zakresie usunięcia z komputera niepożądanych aplikacji, gier, witryn i reklam
  • w ofercie ubezpieczyciela znajdziecie również procesowanie ewentualnych płatności w sieci

2.

Hejt w kulturze internetowej

Angielskie pojęcie „hejt” i polskie „mowa nienawiści” na dobre zagościły w naszej sieciowej rzeczywistości. Obecne są nie tylko w języku tweeterowym polityków, lecz również w każdej niemal internetowej dyskusji na mniej lub bardziej kontrowersyjny temat… Problem agresji słownej dotyka zarówno aktorów, jak i celebrytów, dziennikarzy, internetowych twórców, a także coraz częściej zwykłe ooby, które prowadzą profile w social mediach. Autorzy raportu pt.: „Wilki i owce w Internecie, czyli raport na temat hejtu wśród młodzieży” wykazują, że nawet co trzeci badany młody człowiek padł ofiarą hejterów, pomimo iż sam nie komunikuje się w ten sposób.

 

Niestety obecnie jakakolwiek działalność internetowa, do której aspirują coraz młodsi użytkownicy sieci (m.in. prowadzenie vlogów, nagrywanie podcastów, blogowanie), wiąże się w sposób nieodłączny z ocenianiem i komentowaniem, a co za tym idzie ­– krytyką, która łatwo może przerodzić się w obrażanie, a nawet nawoływanie do nienawiści na tle religijnym, seksualnym, rasowym itp.

 

Obrona przed hejtem nie należy do najłatwiejszych, istnieją jednak specjalne strony, na których zgłasza się tego typu incydenty: www.zglosnienawisc.otwarta.org, www.mowanienawisci.info, www.hejtstop.pl. A co na to ubezpieczenie?

 

Pamiętaj:

  • ubezpieczenie gwarantuje uzyskanie zdalnej pomocy specjalisty IT, polegającej na podjęciu próby usunięcia lub zatrzymania dostępu do negatywnych lub bezprawnie udostępnionych informacji o dziecku lub na jego komputerze
  • konsultacje psychologiczne w przypadku znieważenia lub zniesławienia (agresywnych komentarzy i opinii na temat naszego dziecka)
  • pomoc prawną w formie wezwania do usunięcia wpisu lub komentarza albo wezwania do naprawienia szkody

 

3.

Cyberbullying, czyli przemoc psychiczna

Według statystyk cyberprzemocy doznaje od 20 do 50% młodych ludzi korzystających z Internetu. Bullying to nic innego jak znęcanie się nad innymi – nękanie, zastraszanie, poniżanie – przy użyciu nowoczesnych technologii (komputerów i telefonów komórkowych). Zjawisko przybiera na sile w związku z tym, że dzieci i nastolatkowie sami udostępniają coraz więcej informacji na swój temat w sieci – niejednokrotnie nie zdając sobie sprawy z konsekwencji. Te wszystkie dane z kolei mogą zostać wykorzystane przeciwko nim w różnej formie, np. publikowania adresów zamieszkania i gróźb ataków fizycznych, publikowania lub rozsyłania ośmieszających lub zawstydzających filmów, zdjęć czy informacji, rozsiewania krzywdzących plotek czy upubliczniania tajemnic.

 

Niestety coraz częściej nastolatkowie padają ofiarą doxingu, czyli publikowania prywatnych informacji na swój temat w ramach aktów cyfrowej przemocy oraz sextingu, będącego formą cyberzemsty ze strony byłych sympatii. Rozsyłanie zdjęć o tematyce seksualnej bez zgody osób, których to dotyczy, jest obecnie znaczącym zagrożeniem, ponieważ mogą posłużyć do wielokrotnego powielania, sprzedaży lub wymienia się na popularnych portalach i w grupach dyskusyjnych, a także trafić w ręce przestępców. W takich sytuacjach działania niezbędne to zgłoszenie sprawy na policję, do sądu, do administracji portali lub dedykowanej organizacji: dyzurnet.pl. Jeśli natomiast chodzi o ubezpieczenie to:

 

Pamiętaj:

  • ubezpieczenie Interrisk oferuje pomoc informatyczną w zakresie zwiększenia bezpieczeństwa na portalach społecznościowych: ustawienia hasła zgodnie z polityką bezpieczeństwa danego portalu; zabezpieczenia konta za pomocą weryfikacji dwuetapowej; skonfigurowania ustawień prywatności
  • konsultacje psychologiczne w wypadku cyberbullyingu – rozpowszechniania nieprawdziwych lub niepożądanych prywatnych informacji lub zdjęć; deep fake-ów i innych działań przemocowych
  • porady prawne w procesie interwencyjnym: zgłoszenie zajścia do organów ścigania; wezwanie do zaprzestania działań; pomoc w konstruowaniu pism ze zgłoszeniami, opracowywaniu dokumentacji dla organów ścigania oraz konkretyzacji roszczeń wobec sprawców

 

4.

Kradzież danych/tożsamości

Problemem ściśle związanym z udostępnianiem informacji na swój temat oraz samym korzystaniem z dobrodziejstw Internetu jest wysokie ryzyko przejęcia tożsamości naszego dziecka w różnym celu. Może ono stać się ofiarą cyberstalkingu, w wyniku czego będzie otrzymywać niechciane wiadomości lub co gorsza, jego profil w mediach społecznościowych lub konto e-mail zostanie wykorzystane do rozsyłania zainfekowanej wirusami korespondencji lub spamu do losowych adresatów w jego imieniu wbrew jego woli.

 

Zhakowanie telefonu albo komputera może doprowadzić do przejęcia nie tylko danych teleadresowych umożliwiających zidentyfikowanie numeru telefonu, adresu domowego, szkolnego itp. Może prowadzić do pozyskania zdjęć oraz filmów, które (dzięki technologii deep fake) posłużą do stworzenia fałszywych grafik oraz złośliwych nagrań audio-wideo służących do szantażu, uwodzenia lub zastraszania.

 

Kradzież tożsamości może oczywiście prowadzić również do konsekwencji finansowych, które mogą nie zostać niezauważone przez długi czas – np. do czasu otrzymania rachunku na coś, czego nie zamawialiśmy lub odrzucenia wniosku o konto w banku ze względu na złą historię kredytową twojego dziecka. W tym ostatnim wypadku niezbędna jest oczywiście reakcja w postaci zgłoszenia zdarzenia np. na: https://www.gov.pl/web/gov/zglos-nieuprawnione-wykorzystanie-danych-osobowych-dziecka-lub-innej-osoby-kradziez-tozsamosci--uniewaznij-dowod. Natomiast ubezpieczenie…

 

Pamiętaj:

  • ubezpieczenie zapewni nam pomoc informatyczną w postaci ustawienia powiadomień o nierozpoznanych logowaniach do kont oraz przeanalizowanie lokalizacji logowania do konta przez inne osoby (nieautoryzowany dostęp
  • porady techniczne odnośnie do tego: jak postępować po kradzieży danych; jak zabezpieczyć pozostałe konta oraz dostępy, m.in. do bankowości internetowej; kogo zawiadomić o włamaniu; o potrzebnych dokumentach, aby odzyskać profil; jak unikać podobnych sytuacji w przyszłości.
  • Pomoc prawną w postaci: Żądania blokady konta u administratora strony internetowej.

 

5.

SCAM czyli oszustwa w sieci

A mówiąc prościej, wszelkie próby wyłudzeń przez kontakty telefoniczne, mailowe, aż po skomplikowane zabiegi z użyciem usług internetowych. Oszuści zwykle dokonują ich, będąc w posiadaniu naszych danych osobowych, numerów telefonów, adresów mailowych, a także numerów kont bankowych czy haseł dostępowych. Co ciekawe, jak wynika z badań, oszustwa za pomocą wiadomości tekstowych są najczęstsze wśród osób w wieku od 16 do 34 lat, a zatem również nastolatków. Jeśli więc Twoje dziecko posiada KONTO NA START, dzięki któremu uczy się zarządzać swoimi finansami, zadbaj o poszerzanie wiedzy swojej i swojego dziecka na temat tego, jak nie dać się oszukać. Natomiast w ubezpieczeniu:

 

Pamiętaj:

  • Ubezpieczenie gwarantuje wspomniane procesowanie płatności w sieci oraz szyfrowanie wiadomości z powiadomieniami
  • Porady techniczne na temat tego, jak zabezpieczyć dostępy do bankowości internetowej oraz jak unikać kradzieży danych
  • Pomoc prawna w zgłoszeniu próby wyłudzenia danych lub kradzieży środków

 


Ostatnio dodane
Prace serwisowe
19 - 04 - 24
Aktualności
Prace serwisowe
Uprzejmie informujemy o planowanych pracach technologiczno-serwisowych.
5 sprawdzonych rad jak dokonać płatności za granicą
17 - 04 - 24
Blog
5 sprawdzonych rad jak dokonać płatności...
Sezon wyjazdowy zbliża się wielkimi krokami. Wiele osób już planuje bliższe i dalsze podróże. Linie lotnicze oraz hotele kuszą korzystnymi promocjami na wyjazdy w najdalsze zakątki świata. Co...
Szykujcie się na wielkie majówkowanie!
17 - 04 - 24
Aktualności
Szykujcie się na wielkie majówkowanie...
Wy też nie możecie się doczekać maja? My zacieramy ręce i zaklinamy piękną pogodę już od miesiąca. Nasze głowy aż kipią od pomysłów na słoneczny reset po długiej zimie, dlatego śpieszymy...
Załóż konto z kartą Mastarcard i zyskaj do 420 zł!
12 - 04 - 24
Promocje i akcje marketingowe
Załóż konto z kartą Mastarcard i zyskaj...
Oto zupełnie nowa odsłona promocji w bankach z Grupy BPS. Na nowych klientów, którzy lubią załatwiać swoje sprawy finansowe po sąsiedzku, czeka prawdziwa kumulacja korzyści. Zobacz, jakie to proste...
Dołącz do nas
Facebook
Linkedin
Instagram
ZARZĄDZAJ PLIKAMI COOKIE
Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej