Wniosek o świadczenie w programie "Dobry Start"
Program "Dobry Start" to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Świadczenie przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymują świadczenie do ukończenia przez nie 24. roku życia.
Wniosek o 300 zł będzie można złożyć w bankowości elektronicznej GBS Banku już od 1 lipca 2018 r.
Ważne!
Program nie obejmuje dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne: ani w przedszkolu, ani w tzw. „zerówce” prowadzonej w szkole. Nie obejmuje także studentów, uczniów szkół policealnych i uczniów szkół dla dorosłych.
Dla kogo wsparcie?
Wniosek o wsparcie może złożyć matka, ojciec lub opiekun dziecka. Wniosek o świadczenie dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Kiedy pomoc trafi do rodziny?
Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy zostanie złożony w kolejnych miesiącach, to pomoc do rodziny trafi w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Jak wypełnić wniosek w Programie Dobry Start
- Wniosek o świadczenie dobry start znajdziesz po zalogowaniu do bankowości elektronicznej GBS Banku,
- W menu Wniosek 300+ - "Nowy wniosek".
- Wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do systemu internetowego. Nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.
- Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z Informacjami o programie Dobry Start na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
- Złożony wniosek możesz pobrać tylko raz, po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania.
- Jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty, przygotuj wcześniej ich skany.
- W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących wypełnienia wniosku, zapoznaj się z Instrukcjami wypełniania wniosku na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej lub skontaktuj się z Organem właściwym, który będzie rozpatrywał wniosek i na jego podstawie rozstrzygał, czy świadczenie przysługuje.
- Statusy wniosku:
- „Przetwarzany” - trwa przesyłanie wniosku do systemu Emp@tia.
- „Dostarczony” – wniosek został przesłany do systemu Emp@tia.
- „Błąd dostarczenia” – wniosek nie został dostarczony do systemu Emp@tia, należy go złożyć ponownie.
- Złożony wniosek zostanie przekazany do systemu Emp@tia. Na tym etapie kończy się rola Banku. Dalsza obsługa wniosku jest prowadzona przez Organ właściwy.
- Na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz od systemu Emp@tia Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) swojego wniosku. Jest ono dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez wybrany Organ właściwy.
- Jeśli okaże się, że Twój wniosek jest nieprawidłowo wypełniony, zostaniesz o tym poinformowany.
- Złożenie wniosku jest bezpłatne.
Reklamacje
Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące Wniosku w Programie Dobry Start w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:
- w GBS Banku – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej, etapu rejestracji wniosku w systemie oraz jego wysłania;
- do Organu prowadzącego w gminie – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do Organu prowadzącego w gminie oraz wypłaty świadczenia wychowawczego.
Rozpatrywanie reklamacji przez Bank
GBS Bank przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami. Zapoznaj się z informacjami na temat składania i rozpatrywania reklamacji Klientów w Banku.