Wielka wymiana tokenów, wybierz swój sposób autoryzacji!
Bankowość się zmienia… zmianie ulegają też przepisy, którym jest podporządkowana. Nadszedł więc czas, by naszą bankowość dostosować do nowych, obowiązujących norm. W związku z tym dokonaliśmy zmian w sposobach autoryzacji płatności. Jakie to zmiany? Zapraszamy do lektury!
Z dniem 30 czerwca 2019 wycofujemy z obiegu jedną z naszych dotychczasowych metod autoryzacji – tokeny Vasco (urządzenia z przyciskami i wyświetlaczem służące do potwierdzania transakcji). Zastąpią ją dwie inne – wygodne i równie bezpieczne metody – autoryzacja przez token mobilny MAA lub SMS.
Dlaczego wprowadzamy zmiany?
Powodem jest dostosowanie obsługi bankowej do uchwalonej 20 czerwca 2018 r. przez Parlament Europejski i Radę UE „Dyrektywy PSD 2” traktującej o usługach płatniczych, do której mają obowiązek dostosować się wszystkie instytucje Unii Europejskiej. Dyrektywa ta określa szczegółowo sposób weryfikacji tożsamości użytkownika usług przy zastosowaniu procedury tzw. silnego uwierzytelnienia. Dotyczy to wszystkich sposobów potwierdzania tożsamości: dostępu do rachunku płatniczego w trybie online, inicjowania i finalizowania transakcji płatniczej. Procedura silnego uwierzytelnienia została stworzona po to, by lepiej zapobiegać ryzyku oszustwa i nadużyć związanych z kradzieżą danych.
Kto powinien zmienić sposób autoryzacji?
W związku z tym, że po dniu 30 czerwca 2019 roku nie będzie możliwa autoryzacja transakcji za pomocą tokenów Vasco (token sprzętowy), użytkownicy, którzy dotychczas z niej korzystali, będą musieli wybrać inną metodę uwierzytelniania – aplikację mToken Asseco MAA lub SMS. Należy przy tym pamiętać, że token mobilny nie jest możliwy do zainstalowania na wszystkich modelach telefonów komórkowych. Jeśli nie jesteście pewni, czy Wasz aparat telefoniczny obsługuje wybraną metodę lub chcecie wybrać metodę potwierdzania za pomocą SMS-a, zapraszamy do najbliższej placówki GBS Banku.
Czym jest token mobilny MAA?
mToken Asseco MAA to nowoczesna aplikacja służąca do bezpiecznej i wygodnej autoryzacji transakcji on-line. Nie wymaga korzystania z dodatkowych urządzeń ani kart kodów, nie trzeba też oczekiwać na SMS z hasłem, żeby go przepisać do komputera. Cały proces potwierdzania płatności widoczny jest na ekranie telefonu i wymaga tylko jednego kliknięcia. Korzystanie z tokenów mobilnych to nie tylko wygoda i bezpieczeństwo. To również praktyczność, ponieważ aplikacja poinformuje nas między innymi o próbach logowania czy zmianie salda.
W przypadku kłopotów z instalacją lub aktywacją aplikacji zapraszamy do oddziału GBS Banku, w którym nasi doradcy udzielą Wam pomocy.