Technologiczne plany na przyszłość.
Już 60% naszych klientów korzysta z aplikacji GBSBank! Tym, którzy korzystają z niej od dawna, dziękujemy za zaufanie, a tych, którzy jeszcze nie korzystają, zachęcamy do sprawdzenia, czym niebawem nas zaskoczy…
O tym, że GBSBank jest jednym z pierwszych banków spółdzielczych, który wprowadził aplikację mobilną, pamiętają już chyba tylko doświadczeni pracownicy GBSBanku. O tym, że początkowo były to trzy różne aplikacje, które z czasem uległy konsolidacji w jedną Aplikację mobilną GBSBank, pamiętają zapewne również nasi wieloletni klienci, którzy cierpliwie testowali nasze rozwiązania i udzielali koniecznego feedbacku. Dziś GBS-apka i bankowość internetowa są już w pełni ukształtowanymi i dojrzałymi mechanizmami, które jednak, jak każda technologia, wciąż ewoluują, by spełniać nowe, wynikające ze zmieniającej się rzeczywistości oczekiwania naszych klientów.
Aplikacja mobilna GBSBank
podstawowe wyzwania
Pierwsze wersje naszej apki były oczywiście stosunkowo proste. Pozwalały na wykonywanie podstawowych i najważniejszych z punktu widzenia klienta operacji, a mianowicie – dokonywanie przelewów, sprawdzanie stanu swojego konta, czy analizę historii transakcji. Z czasem katalog funkcji rozszerzył się w zasadzie o wszystkie funkcjonalności bankowości internetowej, płatności BLIK, zakładanie kont oszczędnościowych i lokat, operacje walutowe, ubezpieczenia, jak również całą sferę komunikacyjną – dzięki połączeniu z Platformą Publikator.
Nowe możliwości dla użytkownika to jednak nowe wyzwania dla aplikacji, która musiała przejść lifting i zostać dostosowana pod względem wygody i intuicyjności (user experience). Nowa, coraz bardziej rozbudowana aplikacja musiała przy tym pozostać szybką i nie generować zbyt dużych ilości koniecznych do przetworzenia danych.
Nie bez znaczenia okazała się tutaj również specyfika odbiorców, jakimi są klienci bankowości spółdzielczej. Fakt, iż korzystają oni ze swoich smartfonów w dużej mierze w miejscach, w których brak często szerokopasmowego internetu, postawił przed twórcami apki nowe wyzwanie. GBS-apka powinna była sprostać ograniczeniom wynikającym z jej użytkowania w mniejszych miejscowościach i stać się tak lekka, jak to tylko możliwe.
Aplikacja mobilna GBSBank
plany oraz perspektywy
Obecnie naszym priorytetem jest stworzenie systemu rozwiązań atrakcyjnych dla młodszych użytkowników bankowości. Aplikacja dedykowana osobom powyżej 13 roku życia będzie zawierć nowe, ciekawe funkcje, jak: prośba o przelew, kieszonkowe, doładowanie telefonu czy wirtualna skarbonka. Uwzględniliśmy w niej zarówno potrzeby nastolatków, jak i potrzeby rodziców, którzy dzięki specjalnemu panelowi pozostaną świadomi tego, jakie operacje dokonywane są na koncie ich podopiecznych.
Dążymy również do konsekwentnego wdrażania idei paperless, zgodnie z którą nasi klienci nie będą musieli odwiedzać placówek banku, by podpisać wymagane dokumenty. Nasza coraz lepsza aplikacja będzie w przyszłości pełnić rolę coraz bardziej rozbudowanej platformy komunikacyjnej, w ramach której planujemy między innymi wprowadzenie voice bota wykorzystującego sztuczną inteligencję do rozpoznawania mowy, dzięki czemu możliwe stanie się szybkie zrealizowanie przelewu czy sprawdzenie salda rachunku.