Silne uwierzytelnienie – wskazówki dla klientów
Wraz z wejściem w życie dyrektywy unijnej PSD2, która zacznie obowiązywać od 14 września 2019 r., przedstawiamy ważne wytyczne dotyczące logowania do systemu bankowego oraz potwierdzania przelewów dla użytkowników e-GBS 24, e-GBS Biznes, e-GBS Corpo. Zachęcamy do zapoznania się z nimi w celu skutecznego korzystania z naszych usług w przyszłości.
Zmiany obowiązujące Klientów e-GBS 24 oraz e-GBS Biznes ( CBP)
od 14 września klientów detalicznych i klientów biznesowych obsługujących się w e-GBS 24 lub e-GBS Biznes zacznie obowiązywać procedura silnego uwierzytelniania (SCA). W zależności od wybranej przez Państwa metody, proces będzie przebiegać dwojako:
- Klienci posługujący się tokenem mobilnym MAA
- Logowanie odbywać się będzie przez podanie hasła maskującego i akceptację za pomocą tokenu MAA.
- Podpisanie przelewu – autoryzacja przelewu – odbędzie się poprzez akceptację za pomocą tokenu MAA.
- Klienci posiadający SMS
- Logowanie odbywać się będzie przez podanie hasła maskującego i wprowadzenie otrzymanego kodu SMS.
- Podpisanie przelewu – autoryzacja przelewu – odbędzie się przez wprowadzenie kodu SMS i wpisanie PIN-u (klient przy pierwszym podpisaniu zostanie poproszony o nadanie go sobie).
Dotychczasowe formy logowania i autoryzacji dla klientów detalicznych i biznesowych nie będą obsługiwane. Jeśli ktoś z Państwa jeszcze z nich korzysta, prosimy o kontakt z oddziałem Banku w celu wydania nowych środków autoryzacji.
Zmiany obowiązujące klientów e-GBS Corpo
od 14 września klientów bankowości korporacyjnej zacznie obowiązywać procedura silnego uwierzytelniania (SCA). Największe zmiany z tym związane są następujące:
- Klienci posiadający mToken Asseco MAA
- Jesteśmy zobowiązani przekazać Państwu token VASCO (digipas 260), który to będzie służył do logowania się. U każdego użytkownika proces logowania będzie wyglądał następująco: klient, logując się, podaje swój identyfikator + hasło + wskazanie tokena VASCO (digipas 260).
- Natomiast podpisywanie przelewów odbywać się będzie tak, jak do tej pory, przy użyciu tokena mobilnego mToken Asseco MAA.
- Klienci posiadający token VASCO (digipas 260)
- Jesteśmy zobowiązani przekazać Państwu jeden z dwóch dostępnych środków do podpisywania przelewów – albo token mobilny mToken Asseco MAA, albo kartę mikroprocesorową. U każdego użytkownika proces logowania będzie wyglądał następująco: klient, logując się, podaje swój identyfikator + hasło + wskazanie tokena VASCO (digipas 260).
- Natomiast podpisywanie przelewów odbywać się będzie przy użyciu albo tokena mobilnego mToken Asseco MAA, albo przy użyciu karty mikroprocesorowej.
Dotychczas stosowane formy logowania i autoryzacji dla klientów korporacyjnych nie będą obsługiwane. Jeśli ktoś z Państwa jeszcze z nich korzysta, prosimy o kontakt z oddziałem Banku w celu wydania nowych środków autoryzacji.