x
Formularz kontaktowy



x
Zamów kontakt



Weź  eKredyt
bez wychodzenia z domu

x
Sprawdź blog
Rozmowa z Pawłem Zawiszą

Rozmowa z Pawłem Zawiszą

Od ilu lat Concordia Ubezpieczenia obecna jest na polskim rynku?

W zeszłym roku obchodziliśmy 20. rocznicę powstania naszej firmy! Ostatnie dwie dekady to czas intensywnych przemian ustrojowych w Polsce, w takcie których niemal całkowitemu przeobrażeniu uległo polskie rolnictwo, stając się filarem naszej gospodarki. Concordia potrafiła wykorzystać tę szansę i dzięki jasno określonej wizji oraz konsekwencji w działaniu, a także czerpaniu z doświadczenia udziałowców,zyskała pozycję cenionego eksperta merytorycznego w sektorze agro.

Jeśli jesteśmy przy udziałowcach, czy to prawda, że jesteście obecnie w procesie zmian własnościowych?

Tak. Sukces wypracowany w trakcie ostatnich 20 lat, został zauważony i doceniony przez włoskiego lidera rynku ubezpieczeniowego.Grupa Generali, bo o niej mowa, prowadzi działalność w zakresie ubezpieczeń osobowych, majątkowych oraz dotyczącą funduszy emerytalnych. Obecna jest w wielu krajach na świecie, na przykład we Włoszech, Niemczech, Francji, a także w Europie Wschodniej, Azji i Ameryce Łacińskiej. Jak deklaruje nasz nowy właściciel, będzie to tzw. „przyjazne przejęcie”,w którym ma być zachowane DNA Concordii i wszystkie nasze mocne strony.W szczególności dotyczy to ponad 20-letniej współpracy z bankowością spółdzielczą,dobrej likwidacji szkód, rozwiązań produktowych przeznaczonych dla klienta agro. W lipcu tego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał zgodę na przejęcie przez Generali kontroli nad obiema naszymi spółkami –majątkową i życiową. Czekamy jeszcze na decyzję Komisji Nadzoru Finansowego, która, jak się spodziewamy, powinna zapaść do końca 2018 roku.

Jakie widzi pan szanse związane ze zmianami właścicielskimi dla samej Concordii,a jakie dla klientów i pośredników?

W przyszłym roku czeka nas więc sporo pracy, aby jak najlepiej wykorzystać szansę i potencjał wynikający z połączenia sił. Nowy właściciel deklaruje przy tym utrzymanie przez najbliższe lata marki Concordia i siedziby firmy w Poznaniu. Czekające nas zmiany postrzegamy w kategorii szansy na rozwój. Dla samej Concordii i naszych pracowników, ale w szczególności dla naszych partnerów biznesowych i klientów, którym będziemy mogli zaoferować nowe możliwości produktowe oraz te wynikające ze współpracy z silnym, światowym graczem ubezpieczeniowym, jakim bez wątpienia jest Grupa Generali.

A z jakimi wyzwaniami według pana będzie musiał zmierzyć się cały rynek finansowy?

Starzejące się społeczeństwo przy jednoczesnym wchodzeniu na rynek pracy młodego pokolenia to główne wyzwania stojące przed rynkiem, również ubezpieczeniowym. Fakt ten powinien być brany pod uwagę nie tylko w kontekście polityki społecznej, która z założenia musi być prowadzona tak, by ci ludzie nie zostali pozostawieni sami sobie, ale także w kontekście ubezpieczycieli i tego, co będziemy im w stanie zaoferować. Od każdego pokolenia można się wiele nauczyć. Młodzi dają nam, ubezpieczycielom, inspirację, świeżość, wzbogacając o nowe doświadczenia.Dzięki swoim kompetencjom cyfrowym,umiejętności wyszukiwania i przetwarzania zdobytych informacji, a także dzięki emocjonalnemu wdziękowi i otwartości, mogą być i są dla nas motorem do zmian. Od dojrzałych pokoleń natomiast możemy i powinniśmy czerpać wiedzę i mądrość płynącą z doświadczenia życiowego. Uważne słuchanie i wpatrywanie się w potrzeby tych dwóch, albo nawet trzech grup pokoleń, dają przewagę w procesie przygotowywania produktów i usług szytych na miarę ich oczekiwań.

Jak na nowe realia przygotowuje się Concordia? Skąd czerpiecie inspiracje?

Bardzo wiele ciekawych wniosków na temat sposobu myślenia i patrzenia na świat dało nam spotkanie z młodymi ludźmi, podczas cyklu trzech warsztatów, które zorganizowaliśmy w marcu i kwietniu ubiegłego roku.W spotkaniach pod hasłem „Produkty Przyszłości” wzięło udział dwudziestu studentów z czterech poznańskich uczelni,wcielając się w rolę twórców produktu, który chcieliby znaleźć na rynku za kilka lat.Okazuje się, że młodzi ludzie najbardziej obawiają się m.in. ryzyk związanych z pracą, rozwojem własnego biznesu, upadkiem dewelopera oraz urodzeniem chorego dziecka. Oczekują przy tym konkretnych propozycji ubezpieczeniowych związanych z e-sportem, cyber ryzykami i pędem życia.Przede wszystkich jednak kluczowe znaczenie ma dla nich elastyczność i wielokanałowość obsługi oraz prostota produktów.Ważną rolę odgrywa także „pakietowość”– tak zwany „all in one box” – czyli posiadanie wszystkich polis w jednym zestawie spersonalizowanej tarczy ochronnej. Innymi słowy oczekują polisy, która stanowić będzie szybką i pewną odpowiedź na pojawiające się w ich życiu problemy. Należy podkreślić, że świat realny dla młodych ludzi jest tożsamy z e-rzeczywistością. Przekłada się to nie tylko na potrzebę posiadania jednoczesnej ochrony w świecie rzeczywistym i wirtualnym(związaną np. kradzieżą danych), ale również na proces zakupowy przebiegający prawie w całości online. Zaskoczyło nas nieco, że młodzież na ostatnim etapie procesu zakupowego korzysta jednak nadal chętnie z bezpośredniego kontaktu z doradcą ubezpieczeniowym, co świadczyć może o niesłabnącej wadze potrzeby relacji z drugim człowiekiem.

Czy szykujecie dla swoich klientów jakieś nowości produktowe?

Stale pracujemy nad uelastycznianiem naszego pakietu ochronnego. U nas osoby chcące zawrzeć umowę ubezpieczenia, już teraz mogą tego dokonać na każdym etapie swojego życia, choć trzeba podkreślić, że w zależności od wieku – na różnych warunkach. Nasi stali klienci, po przekroczeniu określonego wieku, mogą kontynuować ochronę aż do śmierci, przy czym zakres i sumy ubezpieczenia ulegają zmianie. Wśród wdrożonych w ostatnim czasie nowości wymienić należy m.in. oddany z początkiem sierpnia br. zmieniony produkt mieszkaniowy(Concordia Mój Dom z 22 ryzykami nazwanymi lub all-risk), czy uruchomioną platformę do sprzedaży polis turystycznych on-line.

Wiele kroków już za nami, jeszcze więcej jednak mamy do zrobienia. To dobrze,bo oznacza to, że nuda nam nie grozi.

źródło: http://media.concordiaubezpieczenia.pl/40188-rozmowa-z-pawlem-zawisza-czlonkiem-zarzadu-concordii-ubezpieczenia-odpowiedzialnym-za-sprzedaz-i-marketing

Ostatnio dodane
Bank bez tajemnic
07 - 02 - 25
Aktualności
Bank bez tajemnic
Na podstawie art. 318, Ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji - GBS Bank przedstawia informacje o swojej...
Program pilotażowy Dni Bezgotówkowych. Przedłużamy akcję!
31 - 01 - 25
Aktualności
Program pilotażowy Dni Bezgotówkowych...
Dotychczasowe efekty naszego pilotażowego programu Dni Bezgotówkowych, które wprowadziliśmy w listopadzie 2024 w szczecińskim, stargardzkim i gorzowskim oddziale GBSBanku okazały się zaskakująco...
Zmiany w „Taryfie opłat  i prowizji za czynności i usługi bankowe dla klientów instytucjonalnych w GBSBanku”
10 - 01 - 25
Aktualności
Zmiany w „Taryfie opłat i prowizji za...
W trosce o przejrzystość i transparentność naszej oferty, informujemy, że dokonaliśmy zmian w „Taryfie opłat i prowizji za czynności i usługi bankowe w złotych dla klientów instytucjonalnych...
Pracujemy z najlepszymi! Oferta Generali na podium.
27 - 12 - 24
Blog
Pracujemy z najlepszymi! Oferta Generali...
Ostatni ranking Rzeczypospolitej z 7 listopada 2024 nie pozostawia żadnych wątpliwości. Oferta ubezpieczeniowa domów i mieszkań naszych partnerów z Generali zdobyła pierwsze miejsce w dwóch kategoriach...
Dołącz do nas
Facebook
Linkedin
Instagram
ZARZĄDZAJ PLIKAMI COOKIE
Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej