Płatności mobilne telefonem w GBS Banku!
Z przyjemnością informujemy, że dla klientów indywidualnych GBS Banku została wprowadzona możliwość płatności mobilnych telefonem komórkowym w technologii HCE. Płatności te umożliwiają klientom szybkie i wygodne płacenie telefonem bez konieczności noszenia przy sobie karty płatniczej. Usługa ta jest bezpłatna i dotyczy wybranych kart debetowych.
Aktualnie z płatności mobilnych telefonem mogą korzystać klienci posiadający kartę:
- Visa Classic Standard
- Visa Classic Debetowa VIP
- Visa Classic Debetowa Student
- Karta Visa Zbliżeniowa
- Naklejka Zbliżeniowa Visa payWave
W najbliższym czasie zostanie również udostępniona możliwość płatności mobilnych dla kart debetowych Mastercard. W przypadku pojawienia się poszerzonej listy produktów kartowych, które umożliwią płatności mobilne telefonem, wystosowany zostanie komunikat informujący.
W celu dokonania transakcji wystarczy tylko przyłożyć odblokowany telefon do terminala płatniczego, a kwotę powyżej 50 złotych potwierdzić dodatkowo numerem PIN, który jest wprowadzany na terminalu płatniczym, a nie w aplikacji mobilnej. Płatność nie wymaga logowania się do aplikacji mobilnej, czy dostępu do Internetu.
Podstawowe wymagania dla telefonu korzystającego z aplikacji Planet Mobile HCE Wallet:
- Oprogramowanie telefonu (wymagany system operacyjny) Android w wersji 4.4 lub wyższy;
- Moduł dostępu do Internetu w technologii WiFi lub GSM (GPRS, HSPA, LTE lub inny zapewniający dostęp do sieci internet);
- Moduł komunikacji zbliżeniowej w technologii NFC (Near Field Comunication).
Procedura aktywacji nowej karty w Aplikacji Planet Mobile HCE Wallet:
- Użytkownik powinien mieć uruchomiony w urządzeniu moduł komunikacji zbliżeniowej w technologii NFC.
- Użytkownik pobiera aktualną wersję aplikacji mobilnej Planet Mobile HCE Wallet ze sklepu Google Play.
- Instaluje ją na swoim telefonie. Wykonuje proces rejestracji/konfiguracji aplikacji, w tym zdefiniowania hasła dostępu do aplikacji w trybie, w którym umożliwia mu to aplikacja (PIN lub wężyk). W trakcie konfiguracji użytkownik zostanie poproszony o przyłożenie swojej karty płatniczej, dla której ma być świadczona usługa płatności mobilnych do telefonu (aktualnie Visa PayWave). W przypadku problemów komunikacyjnych pomiędzy chipem karty a modułem NFC w telefonie, użytkownik wpisuje numer karty oraz datę ważności karty ręcznie. Aplikacja mobilna na podstawie danych karty, generuje kod aktywacyjny.
- Użytkownik dzwoni do Contact Center - numer telefonu 801 502 503 - wybiera przycisk 1 (posiadacz karty z Grupy BPS) i prosi o aktywację karty w usłudze HCE.
- Pracownik Contact Center zgodnie z procedurami Banku dokonuje weryfikacji użytkownika i potwierdza jego tożsamość. Po pozytywnej weryfikacji tożsamości użytkownika, pracownik Contact Center prosi o podanie kodu aktywacyjnego.
- Użytkownik podaje kod aktywacyjny wygenerowany w aplikacji mobilnej dla danej karty.
- Pracownik Contact Center podany przez Użytkownika kod, potwierdza/wprowadza do systemu zarządzającego aplikacją mobilną. Potwierdzenie/poprawne wprowadzenie kodu aktywuje na telefonie Użytkownika kartę.
- Od tej pory Użytkownik może dokonywać płatności zbliżeniowych przy wykorzystaniu telefonu i aplikacji mobilnej Planet Mobile HCE Wallet.
- Dodawanie kolejnych kart (w momencie gdy będzie usługa poszerzona na inne karty) odbywa się w analogiczny sposób, uwzględniając kontakt z Contact Center celem przekazania nowego kodu aktywacyjnego.