Rezerwujesz hotel w kraju albo za granicą? Uważaj na oszustów!
W ostatnim czasie dociera do nas coraz więcej zawiadomień o klientach jednego z popularnych portali rezerwacyjnych, którzy zostali oszukani nawet na kilka tysięcy złotych… a wszystko za pośrednictwem fałszywej aplikacji i strony www.
W sezonie wakacyjnym to prawdziwa plaga – oszuści podszywający się pod właścicieli hoteli kontaktują się z osobami, które zarezerwowały noclegi za pośrednictwem Booking.com. W treści wiadomości informują, że rezerwacja wymaga dodatkowej weryfikacji karty płatniczej, bez której zostanie anulowana. Link prowadzi z kolei do fałszywej strony internetowej, na której następuje kradzież danych z karty płatniczej oraz w konsekwencji środków.
Dlaczego tak wiele osób dało się oszukać?
To proste. Wiadomość wysyłana jest bowiem bezpośrednio z oficjalnej aplikacji Booking.com, a przez to nie wzbudza żadnych podejrzeń. Zarówno fakt korzystania z aplikacji zaufanego dostawcy usług, jak i fakt, że strona, na którą zostaniemy przekierowani, wygląda jak ta autentyczna, sprawiają, iż łatwo stracić czujność. Podanie danych z karty kredytowej w takich warunkach może oznaczać pobranie bez naszej zgody i wiedzy nawet dużych sum pieniędzy.
Jak się chronić?
W sytuacji kontaktu ze strony serwisu bądź jakiegokolwiek dostawcy usług, z których ostatnio skorzystaliśmy, trzeba bacznie przyjrzeć się adresowi pocztowemu oraz adresowi URL strony. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy telefonicznie skontaktować się z obsługą klienta, a przede wszystkim nie podejmować decyzji w pośpiechu, poświęcając czas na weryfikację otrzymanej wiadomości. Jeśli nasze dane już trafiły w niepowołane ręce, warto niezwłocznie zgłosić ten fakt obsłudze swojego banku i w razie potrzeby zablokować możliwość użycia karty.
Sprawdź, gdzie zadzwonić, żeby zastrzec kartę: