Concordia na podium
W najnowszym rankingu magazynu Auto Moto, Concordia Ubezpieczenia znalazła się w gronie trzech najlepszych firm, na które najrzadziej skarżą się kierowcy. Bazą rankingu jest liczba skarg na danego ubezpieczyciela, które wpłynęły do Rzecznika Finansowego, w stosunku do ich udziału rynkowego.
Jak wynika z danych Rzecznika Finansowego, w 2017 roku wpłynęło jedynie 25 skarg dotyczących polis zakupionych w Concordii Ubezpieczenia. Współczynnik prezentujący stosunek liczby skarg do udziału w rynku poznańskiego ubezpieczyciela wyniósł 31,3 podczas gdy zakład ubezpieczeń, który miał najgorszy wynik, uzyskał współczynnik skarg na poziomie 130.
– Już po raz kolejny znaleźliśmy się w czołówce towarzystw ubezpieczeniowych z najmniejszą liczbą skarg kierowanych do Rzecznika Finansowego. Wysoka pozycja w rankingu jest dla nas najlepszym potwierdzeniem słuszności przyjętej strategii – kierowania się najwyższymi standardami obsługi klienta zarówno na etapie sprzedażowym, a w szczególności posprzedażowym, co sprzyja budowaniu stabilnych i opartych na zaufaniu relacji z klientami – mówi Piotr Adamczyk – Dyrektor Biura Likwidacji Szkód Concordii Ubezpieczenia.
Ponieważ wyniki opublikowanego rankingu stanowią rzetelne, bo potwierdzone przez Rzecznika Finansowego źródło informacji na temat tego, jak ubezpieczyciele traktują swoich klientów po zajściu szkody, powinny one stanowić szczególnie istotny wskaźnik dla osób planujących zmianę ubezpieczyciela. Mówią bowiem wiele o podejściu do klienta w najważniejszym dla niego momencie, czyli w sytuacji gdy dochodzi do zdarzenia szkodowego.
Skargi na ubezpieczycieli, zgłaszane w 2017 roku do Rzecznika Finansowego dotyczyły m.in.: zaniżania ceny części potrzebnych do naprawy, braku auta zastępczego i rekompensaty za utratę wartości, stosowania regresu, podwójnego OC. Ponadto: opieszałego prowadzenia postępowań likwidacyjnych, nieuwzględniania wartości handlowej, niskiej kwoty zadośćuczynienia oraz wadliwego kwalifikowania szkody całkowitej