Bank jest jak człowiek, uczy się przez całe życie
Powodów, dla których chcemy wciąż poszerzać i pogłębiać wiedzę, mamy całe mnóstwo. Przede wszystkim jednak to Klienci motywują nas do działania, bo dla nich chcemy codziennie stawać się lepszym bankiem!
Polityka szkoleniowa w GBS Banku, jak w każdej dobrze działającej organizacji, jest jednym z priorytetów. Trudno bowiem wyobrazić sobie bank, w którym nie przykłada się wystarczająco dużej wagi do doskonalenia umiejętności pracowników i ciągłego dostosowywania ich kwalifikacji do zmieniających się wymogów na konkretnych stanowiskach pracy. Szkolenia są więc niezbędne nie tylko w działaniach globalnych banku, lecz również w każdym punkcie obsługi klienta.
Jak planujemy rozwój?
- Nasze działania prorozwojowe poprzedzamy analizą potrzeb – podkreśla dyrektor ds. personalno-organizacyjnych, Iwona Kudrewicz. To właśnie dlatego, obejmując dane stanowisko, każdy musi spełniać konkretne warunki i posiadać wymagane na nim kompetencje. – Dbamy również o to, by osoby zajmujące kluczowe stanowiska planowały rozwój swych następców i w ten sposób przygotowywały ich do pełnienia nowych funkcji. Poza tym na bieżąco adaptujemy się do zmian przepisów prawa, jakim trzeba się podporządkować – dodaje Iwona Kudrewicz. Podnoszenie poziomu wiedzy i umiejętności pozwala na co dzień realizować cele i strategię banku.
Jak identyfikujemy potrzeby?
– To proste. Potrzeby szkoleniowe naszych pracowników określamy na podstawie okresowej oceny kompetencji, oceny procesu adaptacji zawodowej, oceny i adekwatności wykonywanej pracy. Monitorujemy poziom kwalifikacji, analizujemy profile kompetencyjne, obserwujemy, lecz równie często słuchamy sugestii pracowników – wymienia pani Iwona. Wykorzystując wiele metod badawczych, można precyzyjnie określić zdolności, umiejętności i wiedzę, a przede wszystkim to, czy pracownik sprawdza się, wykonując swoje obowiązki.
Jak szkolimy?
Zewnętrzne kursy i szkolenia odbywają się w ramach rocznych planów szkoleniowych z uwzględnieniem przeznaczonych na nie budżetów. W ten sposób pozyskiwana specjalistyczna wiedza jest przekazywana dalej pracownikom wewnątrz banku. Szkolenia wewnętrzne są planowane w cyklach kwartalnych przy uwzględnieniu zgłaszanych nam potrzeb i prowadzone są przez pracowników posiadających w danej dziedzinie największą wiedzę. – Zdarza nam się również organizować szkolenia doraźne, jeśli zachodzi taka potrzeba. GBS Bank korzysta z platformy e-learningowej Moodle, w ramach której pracownicy mogą uczestniczyć w zleconych kursach i zweryfikować swoją wiedzę w testach sprawdzających – potwierdza Iwona Kudrewicz.
Jakie szkolenia preferujemy?
– Preferujemy szkolenia skuteczne… takie, które przynoszą wymierne efekty i takie, które zwrócą się w przyszłości np. w postaci poprawy jakości pracy. Często korzystamy ze szkoleń wymagających od pracowników aktywności i zaangażowania – zaznacza Pani dyrektor. Pracownicy najlepiej uczą się na case studies, które – jako przykłady z życia – przemawiają do wyobraźni i własnego doświadczenia. Wybierane są często ćwiczenia praktyczne, podczas których można od razu sprawdzić zdobytą wiedzę w praktyce, omówić i podjąć próbę rozwiązywania konkretnych problemów, postawić się w nietypowej sytuacji…
Jakie mamy plany?
W 2019 roku realizowane będą m.in. szkolenia sprzedażowe i doskonalące techniki sprzedaży. – Chcemy, żeby nasi pracownicy jeszcze lepiej orientowali się w potrzebach naszych klientów, potrafili wysłuchać, doradzić i zaproponować stosowne rozwiązania – podsumowuje Iwona Kudrewicz. A wszystko po to, by zwiększać zaufanie i pewność, że pieniądze powierza się w ręce bardzo dobrych znajomych.
Źródło: https://bs.net.pl/bedziemy-doskonalic-procesy-sprzedazy/